2018,  hotele,  Lwów,  Ukraina

Lwów – informacje praktyczne

W poprzednich wpisach pokazałam Wam najpiękniejsze miejsca we Lwowie, punkty widokowe, a także architekturę sakralną tego miasta. Jeżeli jeszcze nie byliście we Lwowie, ale chcielibyście zobaczyć to wszystko na własne oczy to nie wahajcie się dłużej. Rezerwujcie bilety i lećcie/jedźcie do Lwowa, bo to miasto jest bajecznie łatwe “w obsłudze” i bajecznie piękne 🙂
lwów informacje praktyczne

Lwów – Jak dojechać z lotniska do centrum?

Wyjazd do Lwowa planowaliśmy już od dawna, ostatecznie przekonały nas do tego, baaardzo tanie ceny biletów lotniczych z Katowic (Wizzair). Po ok. 40 minutach lotu byliśmy już na miejscu.
Dojazd z lotniska do centrum także nie stanowi większego problemu.
Tuż przed wyjściem z terminala, na którym lądujemy, znajduje się przystanek, z którego do centrum można dojechać:
autobusem nr 48 (cena: 4 hrywny)
trolejbusem nr 9 (cena: 3 hrywny)
Bilet kupuje się u kierowcy i kasuje w kasowniku “dziurkującym” :))
Oczywiście z lotniska można dojechać także taksówką/uberem.

Hotele we Lwowie

Sunny Hotel Lwów

Kiedy pytałam o hotele znajomych, którzy byli już we Lwowie, wszyscy zgodnie twierdzili – dobrze sprawdzaj opinie o hotelach. Jak zwykle wyszło trochę inaczej, bo zarezerwowaliśmy pokój w hotelu, który (jeszcze wtedy) nie miał żadnych opinii. Jak się okazało, tym razem była to dobra decyzja 🙂 Kameralne miejsce, nowe, czyste, bardzo przyjemne. Do tego niesamowita obsługa, która bardzo się starała, abyśmy czuli się tam dobrze. Szczerze polecam! (klik w nagłówek przeniesie Was na stronę hotel na booking’u).
Plusem jest także dobry dojazd z lotniska (tramwaj nr 9), do centrum można bez problemu dojść pieszo lub dojechać komunikacją (przystanek znajduje się kilka kroków od hotelu).

hotele we lwowie
cena: od ok. 110 zł za pokój dwuosobowy
Adres: Ul. Fedkowycza 20 (20 Fedkovycha)
wejście znajduje się od ul. Fedkowycza, ale należy przejść przez bramę (zdjęcie niżej), bo wejście do hotelu znajduje się na wewnętrznym podwórku.

Przy okazji przypominam

Villa Stanislavskyi Hotel

adres: Tarnavskogo St 75, Lviv
cena za pokój dwuosobowy: od ok. 360 zł
hotele lwów
Źródło zdjęć: booking.com

Family Residence Boutique Hotel

adres: Tadeusha Kostyushka St 14, Lviv
cena: od ok. 245 zł za dwie osoby (ale warto “polować” na promocje, np. dzisiaj jest za 145zł!)
hotele we lwowie
Źródło zdjęć: booking.com

Gdzie dobrze (nie) zjeść we Lwowie?

Knajp, restauracji i kawiarni we Lwowie jest mnóstwo! Przed wyjazdem słyszeliśmy, że we Lwowie można dobrze zjeść niemalże wszędzie… Ale (przynajmniej dla mnie) nie tylko ważne jest dobre jedzenie, ale też atmosfera i obsługa. I pod tym względem mieliśmy różne doświadczenia.
Zacznijmy od tego, co z czystym sumieniem mogę polecić.
Kawiarnia Centaur – tutaj trafiliśmy przypadkowo na śniadanie, szukaliśmy czegokolwiek, bo w miejscu, do którego się wybraliśmy nie zostaliśmy obsłużeni. No i trafiliśmy świetnie. Obsługa była baaardzo miła, jest tam również menu w j.polskim, no i śniadania naprawdę smaczne (ja się najadłam, mój mąż zamówił jajecznicę i faktycznie, jak dla faceta, porcja mogłaby być większa :)).
jedzenie restauracje lwów śniadanie
Cafe Centaur możecie odwiedzić też na Facebooku i Instagramie

Innego dnia na śniadanie też trafiliśmy przez przypadek do świetnej knajpy. Obsługa super, bez problemu można było dogadać się po angielsku, pyszne jedzenie. Niestety nie mogę sobie przypomnieć nazwy, ani w żaden sposób odnaleźć tego miejsca. Jeżeli tylko sobie przypomnę, to uzupełnię ten wpis 🙂

Pizza we Lwowie

Domyślam się, że większość osób nie po to jeździ do Lwowa, żeby zajadać się pizzą. No cóż, z mężem pizzożercą byłoby to trudne. 🙂 Felicita w zasadzie znalazła nas sama, tzn. na Instagramie 🙂
Pizza smczna + pyyyyszne piwo! Obsługa miła i pomocna. Polecam 🙂
jedzenie restauracja lwów
Puzata Chata – jeżeli kiedykolwiek szukaliście na blogach informacji o Lwowie, na pewno trafiliście na Puzatą Chatę 😉 To świetne miejsce, aby popróbować różnych potraw, bo dań nie zamawia się z karty. Plusem tego miejsca jest więc też to, że nie tracimy dużo czasu – bierzemy co nas interesuje i zjadamy 😉 Trafiliśmy na jedzenie bardzo dobre i całkiem słabe. Dwa razy jedliśmy solankę i była obłędna 🙂
jedzenie lwów restauracje

jedzenie resturacje lwów
Wspomniałam wcześniej o tym, że mieliśmy też kilka nie miłych doświadczeń. Nie chcę tutaj o nich wspominać, bo wolałabym o tym nie pamiętać. W przypadku dwóch miejsc nie zostaliśmy w ogóle obsłużeni, a w jednej pizzerii byliśmy bardzo źle traktowani i niestety “przyczyną” było nasze pochodzenie… Przykre.
Pomijając jednak to wszystko uważam, że Lwów to cudowne miejsce i naprawdę warte odwiedzenia.  Starówka urzeka. Przykro tylko, że miasto jest dość zaniedbane, dużo pięknych kamienic sprawia wrażenie, jakby za chwilkę miało się rozsypać. Ale Lwów ma niesamowitą atmosferę, jest takie nienachalny, miły w odbiorze 🙂 Poza tym, choćby ze względu na historię, uważam, że każdy Polak powinien zobaczyć to miasto.